Dela sidan:

Åhléns har de senaste åren blivit kända för sina kampanjer som särskiljer sig från normer och konventioner i reklamsammanhang. När de nu marknadsför sitt inredningssortiment har de valt bort stylade etagevåningar, köksöar och öppna planlösningar. Istället besöker de tre hem där olika människor som inneboende hos andra.

Medverkande är studenten Julia som bor hemma hos Pernilla, de före detta kollegorna Moa och Louise samt paret Vishal och Nitu som flyttat till Sverige från Indien och bor hemma hos Markus. 
– Vi tycker att det är viktigt att alla ska kunna känna igen sig i vår kommunikation. Med den här kampanjen får vi chansen att visa upp vårt breda sortiment på ett sätt som bryter av mot den traditionella inredningsreklamen, och på ett sätt som vi tror att fler människor kan relatera till, säger Lina Söderqvist, marknadschef på Åhléns, i ett pressmeddelande.

Byrån som ligger bakom kampanjen är Forsman & Bodenfors. Se filmen här nedan.



Dela sidan: