Dela sidan:

De två motorcykelmodellerna, Vitpilen och Svartpilen, riktar sig mot storstadsbor medan Husqvarna de senaste åren varit inriktade på motocross- och enduromotorcyklar. Nu väljer de Four PR för att marknadsföra de nya hojarna.

– I Four PR har vi hittat en nära partner som förstår oss och vad vi vill åstadkomma med lanseringen. Vi kommer rikta oss mot helt nya målgrupper när det gäller VITPILEN och SVARTPILEN, vilket innebär att PR-arbetet får en nyckelroll i lanseringen. Vi vill skapa intresse hos medvetna urbana människor, som kan ställa bilen till förmån för en motorcykel, säger Dalida Matiros, marketing manager på Husqvarna Motorcycles Scandinavia.

Örebrobyrån Four PR har den senaste tiden växt kraftig och anställt fyra nya medarbetare sedan 2015.

– Det känns fantastiskt roligt att Husqvarna Motorcycles ska lansera två nya landsvägsmotorcyklar, anpassade för den urbana människan. Det ligger i tiden. Dessutom är det extra roligt att vi fått det prestigefyllda uppdraget att driva PR- och kommunikationsarbetet inför lanseringen, säger Fredrik Stengarn, partner på Four PR


Dela sidan: