Dela sidan:

Efter att ha sett över sina byråsamarbeten beslutade Skandia strax innan sommaren sig för Tillsammans STHLM som sin nya huvudbyrå. 

– Tillsammans har visat en stor förståelse inför de utmaningar och möjligheter vi står inför. Sedan en tid har vi fokuserat vår kommunikation till mer content marketing, ett område som vi tillsammans ser stor potential i. Vi valde Tillsammans som partner framförallt för deras affärsförståelse, kreativa höjd och kompetens inom digital marknadsföring. Vi ser framemot att börja arbeta med dem, säger Stina Liljekvist, chef för varumärke & marknad på Skandia.

Samarbetet, som inleds omgående, gäller för Skandias pensions- och försäkringslösningar samt bankverksamheten.

– Skandia är ett otroligt spännande varumärke och de vill bli utmanade. De agerar i en kategori som ofta är väldigt traditionell i sin kommunikation men Skandia förstår att de måste hitta nya sätt för att nå sin målgrupp och att de måste skapa lösningar som inte kräver köpt media för att nå ut. Vi kommer lägga stort fokus på att fortsätta den resa som Skandia påbörjat i att skapa content för sociala, egna och köpta kanaler, säger Fredrik Svensson, kundansvarig för Skandia och partner på Tillsammans Sthlm.

Tillsammans STHLM har som en följd av nya kunder även förstärkt byrån med ett par medarbetare. Till Skandias arbetsgrupp ansluter copywritern Leo Magnusson från Forsman & Bodenfors där han jobbat med varumärken som Telia, Eon och Oatly. Arbetsgruppen får även tillskott genom produktionsledaren Sofia Göthlin som lämnar Åkestam Holst där hon arbetat med bland annat Ikea, Apoteket Hjärtat och Bregott.



Dela sidan: