Dela sidan:

ELON har jobbat med reklambyrån Svensson under många år. Men efter en pitch i våras valde de att inleda ett samarbete med INGO. 
– Vi har följt INGOs jobb under en tid och tycker att de står för ett spännande uttrycksätt i sin kommunikation, vilket de visat för flera varumärken. INGO visar stark strategisk förståelse och oväntade kreativa uttag vilket behövs på en marknad som blir alltmer konkurrensutsatt, säger Erik Stenbeck, marknads- och försäljningschef, i en kommentar. 

ELON är främst inriktade på vitvaror och kallar sig för Sveriges största kedja på området. Marknadsföringsbudgeten har till stor del gått till tv-reklam, butiksannonsering och DR. Tillsammans med INGO har de nu tagit fram konceptet "Homefulness" som syftar till att hos Elon kan man rusta hela hemmet, från hela kök till vitvaror och belysning.
– Vi kommer in i precis rätt läge och det ska bli mycket intressant att få vara en del av ELON på denna resa. Marknaden för vitvaror är en djungel och det är vårt jobb att se till att ELON flyter ovanpå, säger Björn Ståhl, ECD på INGO.

Här kan du se de första filmerna från det nya samarbetet. Filmerna är producerade av Standart och regisserade av Stylewar:


Dela sidan: