Dela sidan:

Efter Beijers omtalade kampanj med sumobrottare, framtagen av Honesty, lämnar nu byggföretaget Beijer byrån för Masscreation. Beijer och Honesty har samarbetat sedan 2012.

Pitchen avslutades innan sommaren och de två parterna kommer inom kort presentera ett nytt koncept.

– Masscreation visade prov på både kreativ höjd och en strategisk förståelse för vår affär. Dessutom känns det som att de har stor förståelse för våra kunder, säger Peter Austler, marknadschef på Beijer Byggmaterial.

Det nya konceptet kommer att vara kanalöverskridande och lanseras i flera steg.

– Vi är både glada och stolta. Pitcharbetet var lustfyllt då flera av oss är hängivna hemmasnickare och älskar att nörda ner sig i ämnet. Det kommer bli utmanande och mycket roligt att jobba med Sveriges största rikstäckande bygghandelskedja, säger Patrik Rustman, vd på Masscreation.

Masscreation jobbar sedan tidigare med kunder som Jetpak och Telge Energi.


Dela sidan: