Kvinnorna i fokus är förutom handbollsspelaren och nätaktivisten Linda Pira, Julia Frej, Madeleine Vall Beijner och Josefine Bengtsson

Lyko skriver i sitt pressmeddelande att man genom kommunikationskoncept

"Fokuserar på att lyfta fram det positiva och vackra hos människor och saker i vår omgivning. Genom att belysa saker som är viktiga, intressanta, roliga eller speciella på något sätt är målsättningen att göra världen lite bättre och roligare."

Hanbollsproffset Linnéa Claesson som gjort sig ett namn som opinionsbildare genom Instagramkontot @assholesonline där hon uppmärksammar nätkränkningar och sexuella trakasserier är även aktuell med Stadiums omtalade kampanj med kvinnliga idrottsprofiler som sätter ljuset på inkomstskillnader mellan manliga och kvinnliga atleter.

Lykos kampanj består innefattar en Youtube-serie på sex avsnitt där vi får följa med in i respektive kvinnas värld och höra mer om deras spännande resa. Vi följer med till studion, till boxningsringen och ut i naturen. Förutom på YouTube sprids filmerna i på Lykos sociala kanaler. Filmerna sänds under hösten 2017 och är producerade tillsammans med produktionsbolaget Megapixel.

– Den här gången har vi valt att highlighta inspirerande kvinnor som valt att gå sin egen väg och följa sina drömmar. I en värld där det nns många regler och förväntningar, vågar de satsa helhjärtat på sin passion. En stor del av vår följarbas består av yngre kvinnor, därför kändes det extra relevant att highlighta de här inspirerande kvinnorna och dela deras historier med budskapet: Vad skulle du göra om du inte var rädd för att misslyckas? säger berättar Lena Hirvasoja, Creative Lead på Lyko i pressmeddelandet.