Joel Linderoth rekryterades till LRF Media för ett år sedan för att jobba ihop Lands print- och digitala kanaler. Som publisher och ansvarig utgivare för de tre varumärkena är uppdraget framförallt att hitta nya affärer utifrån det redaktionella innehållet.

– Vi börjar se resultat nu, men det finns mer att göra. Vi ska fortsätta den digitala expansionen och vi ska jobba vidare med hur vi hittar rätt i sociala kanaler, den kakan bara växer. Och så ska vi skruva vidare på Land Shopping som vi lanserade i juni, vi har stora möjligheter där, säger Joel Linderoth i ett pressmeddelande och fortsätter.  

– Vi befinner oss i en jätteintressant period i medieutvecklingen, tidigare pratade man om cykler på några år, nu pratar vi kvartal och påverkan kommer från flera håll. Vi har utan tvekan ett bra redaktionellt innehåll, men vi ska bli bättre på att paketera och marknadsföra det.

I samband med justeringarna i den redaktionella ledningen blir också Lena Johansson, Land Lantbruks tidigare chefredaktör, politisk chefredaktör.

– Land Lantbruk och Land Skogsbruk påverkar långt utanför de gröna näringarna och har stor potential att ta plats i samhällsdebatten. Vi ska sätta en spetsig strategi för att märkas mer där, säger Joel Linderoth i en kommentar.