Visual Art satsar på att bli det ledande bolagt inom digital utomhusreklam – en marknad som spår växa kraftigt de kommande åren. Nu har de gjort ett strategiskt färvärv i det danska bolaget City Media. 
– City Media är ett fantastiskt förvärv för oss och strategiskt passar det perfekt in i Visual Art- koncernen. Bolaget och personerna känns helt rätt för att vi tillsammans ska bli en av de största aktörerna i Danmark. Vi har under de senaste 20 åren lärt oss mycket om hur vi kan utveckla våra kunders affärer genom digital kommunikation och teknisk innovation, säger Andreas Lind, vd för Visual Art Group, i ett pressmeddelande.

City Media finns i Köpenhamn och Danmarks fyra största städer. Bolaget omsätter idag 40 miljoner kronor på analog och digital utomhusreklam samt trycktjänster.
– Det här är en perfect match för oss. Visual Art har digital spets, erfarenhet och en intressant kundportfölj som ger oss nya affärsmöjligheter. Vi får nu digitala muskler för att växla upp ytterligare på vår marknad, kommenterar Pia Petersen, vd för City Media.