Duon har tidigare arbetat tillsammans på byrån Be On under AOL. Calle Dyrssen började 2008 och avslutade sin sejour som Sverigechef. Nu återförenas han med forne kollegan Olof Lindblom, som har startat och är vd för influencerbyrån WeAreCube. 

Calle Dyrssen får titeln business director.
– Jag är väldigt tacksam för min tid på AOL. Jag har fått jobba med några av världens bästa och fått vara med om några av reklamhistoriens bästa kampanjer. Influencer marketing är vad viral-film var för 6 år sedan. Återigen har vi en situation där kunderna ser vilka möjligheter som finns men behöver hjälp med vad som faktiskt ska göras i konceptväg för att det ska bli riktigt bra. Det är en värdekedja som börjar med content och slutar med kultur, säger han i en kommentar. 

Han ser stor potential i Cube, och ser fram emot att vidareutveckla affären. 
– Jag tycker Cube är de som förstår kulturen de verkar i bäst och vi delar en vision där branded entertainment tar en allt större plats på kulturscenen. Förhoppningsvis är det en influencer som tillsammans med oss åker och hämtar priser i Cannes inom kort, fortsätter Calle Dyrssen.

Olof Lindblom hyllar sin nygamla kollega. 
– Han har varit en stor anledning till att Be On har satt sitt namn på mer än 20 lejon från Cannes, varav två Grand Prix, för samarbeten med kunder som Volvo, Ikea och Coop. Han kommer in med enormt mycket erfarenhet och spännande idéer till Cube som vi direkt kan anamma i vår organisation. Vi har ett väldigt bra track-record tillsammans och Calle blir en nyckelperson i vår framtidssatsning.