Dela sidan:

De knappa sex månaderna på M&C Saatchi följdes upp av ett halvår på AWB. Men i augusti förra året bytte Lina Brunzell såväl byrå som stad, när hon värvades av Garbergs i Malmö. Nu är det dags igen, och hon skiftar till The Fan Club – en Malmöbyrå som jobbar med varumärken som Sydsvenskan, Domino's Pizza och Folktandvården Skåne.

LÄS MERLina Brunzell lämnar AWB: "Kände mig ganska ensam"

I våras började The Fan club bygga upp en ny kreativ ledning. Först genom  att värva Anna Bostam som vd och sedan Annika Frankel från Forsman & Bodenfors som creative director. 

Kreatören Lina Brunzell är en del av samma satsning. 
– Med Lina och Annika har The Fan Club lyckats värva de två mest eftertraktade kreatörerna i Malmö. Vi fortsätter vår mission att leverera kreativ kommunikation som gör skillnad, säger vd Anna Bostam i ett pressmeddelande. 

Lina Brunzell berskriver tillskottet av kreatörer från just Stockholm som en ny trend i Malmö. 
– Jag tror att detta är början på en våg av folk i vår bransch som lämnar Stockholm. Tempot, människorna och kreativiteten här är precis vad jag längtat efter. Och att få bli en del av och förvalta en så erkänd byrå som The Fan Club känns jättekul.

Hon och Annika Frankel har velat jobba ihop sedan tidigare. 
– Och nu händer det äntligen! Nu har vi dessutom möjlighet att skapa en miljö och ett arbetssätt som vi verkligen tror på. Högt i tak, stor tillit, stark gemenskap och höga förväntningar på alla inblandade. Allt för att det ska vara kul att gå till jobbet, avslutar Lina Brunzell.


Dela sidan: