I veckan släpptes den årliga pr-byrårankingen Holmes Report som listar världens bästa kommunikationsbyråer. I topp på 2017 års lista ligger Weber Shandwick som även inkluderar svenska byrån Prime. På tredjeplats hamnar Edelman som äger Deportivo. De svenskbekanta nätverken MSL, Burson-Marsteller, H+K Strategies och Porter Novelli ligger också med på topp 10. 

Holmes Report har också tittat på hur byråer har presterat i förhållande till sin storlek. På den listan hamnar Jung Relations, som enda svenska byrå, på topplistan (plats 8). Det jublar vd:n Jimmy Rodhelind över. 
– Jung mår väldigt bra just nu – kulturellt, kreativt och ekonomiskt. Vi ser det på våra resultat och i våra kundundersökningar, samt märker att både nya medarbetare och nya uppdragsgivare på egen hand söker upp Jung. Att återigen placera sig på topplistan över världens mest kreativa byråer befäster vår position på marknaden, säger han i en kommentar.

"The Swedish Number" hamnar på tredje plats på listan över världens mest belönade pr-kampanjer under året som gått. Bakom den står INGO och Cohn & Wolfe.