Dela sidan:

Daniel Collin har över 20 års erfarenhet av medie- och kommunikationsbranschen. I rollen som vd på MEC gjorde han sig ofta hörd i frågor om branschens utveckling. Men i somras lämnade han jobbet i samband med att byrån slogs ihop med Maxus. Nu kommer han att dela med sig av sina tankar för Resumés läsare i bloggen "I huvudet på Daniel". 
– Den kommer att handla om funderingar kring företags agerande och icke-agerande. Men inte bara företag. "I huvudet på Daniel" ger mig friheten att vara yvig. Jag kommer att skriva om kommunikation, positionering, värderingar och egenskaper hos företag och individer, säger Daniel Collin.

Vilka vänder du dig till?
– Andra som funderar mycket.

Vad kan man förvänta sig som läsare?
– Jag vill i mesta möjliga mån bjuda på någon forma av insikt eller reflektion. Om det dessutom finns någon som kommer känna att de fick en kul läsning eller aha-upplevelse är jag nöjd.

Vad har du haft för dig sedan du lämnade jobbet som vd på MEC?
– Det blev klart dagarna innan jag stack på en skön sommarsemester i Kalifornien. Sedan var jag tillbaka ett par veckor i augusti för att lämna över och tacka alla. Den senaste månaden har varit full av spännande möten med intressanta människor.

Vilken är den mest brännande frågan i branschen just nu?
– Att få kläm på vad digitaliseringen innebär, och hur man använder den på bästa möjliga sätt. För egen del att hitta hur man kommunicerar i det nya landskapet. Jag blir allergisk när det bara blir teknikfokus. Jag tycker att vi är för ingenjörsdrivna i hur vi använder ny teknik.

Läs Daniel Collins första inlägg "Varför är finnar smartare?" här.

Dela sidan: