SVT:s Nils Holmqvist till akuten

Under gårdagskvällen märkte den folkkära SVT-meteorologen Nils Holmqvist att han hade svårt att andas och stakade sig vid flertalet gånger under 18-sändningen. Tittare förstod snabbt att någonting var snett då Holmberg andades tungt och kom av sig.

– Ursäkta den här prognosen. Jag tror jag kan vara lite sjuk, avslutar Holmqvist sändningen med.

Strax efter sändningens slut tvingades Holmqvist avbryta resten av kvällens sändningar för att sätta sig i en taxi till akuten.

– Jag har haft svårt med balansen på sista tiden. Det är så mycket jag vet i princip. Så jag ska göra lite tester nu. Men det är allt liksom, säger han till Expressen.

Facebook testar mentorskap och sparad video

Under natten har Facebook annonserat testandet av två nya produkter. Den första, instant video, fungerar på liknande sätt som instant articles. För att spara mobildata och kunna visa allt det rörliga material som finns på plattformen kommer Facebook genom instant video att kunna spara rörligt material i cache-minnet medan du är uppkopplad till wi-fi för att kunna visa det senare. Analytiker spår att funktionen, som än så länge testas på ett fåtal Android-användare, i framtiden kommer att samspela med det nylanserade Facebook Watch. Videos som publicerats genom instant video kommer precis som instant articles att ha en blå blixt bredvid sig i flödet.

Den andra nyheten är att Facebook testar en funktion som ska tillåta användare att hitta "mentorer" på plattformen. Mentor-funktionen ska främst vara inriktad på yrkeslivet och mentorerna matchas med personer baserat på vänner, utbildning, plats och jobb.

Apple News testar video
Apple News har smugit upp som en av de större globala nyhetsaggregatorerna och väljer nu, liksom de flesta andra, att stärka sin satsning på rörligt material. Det rörliga materialet hämtas inifrån appen och kommer i framtiden även att finnas i "modulen (ett högerswipe från startsidan). Till skillnad från det övriga materialet kommer det rörliga inte att väljas ut av en algoritm utan av en redaktör, det rapporterar Digiday.

John Malkovich vinner Emmy för bästa reklam

Squarespace och John Malkovich tog under gårdagskvällen hem priset för bästa reklam under Creative Arts Emmys, förgalan till helgens Emmygala. Sajtverktyget Squarespace vann Emmyn för sin Super Bowl-reklam "Calling Johnmalkovich.com" där Malkovich i "Burn after reading"-anda skäller ut en person över telefon för att hen stulit hans domännamn.

Wieden + Kennedy vinner Airbnbs globala konto

Efter en hård pitch där även DDB var inblandade har Wieden + Kennedy tagit hem Airbnb:s globala kreativa konto och ersätter därmed TBWA/ChiatDay LA.

– Både Wieden + Kennedy och DDB har visat prov på fantastiskt arbete med W+K's kreativa jobb har visat oss en väldigt stark byrå som vi vet kommer ta vårt kreativa arbete till nästa nivå, säger Jonathan Mildenhall, global marknadschef för Airbnb.

I uppdraget ingår bland annat jobb med lanseringen av en kommande produkt.