Dela sidan:

Ett år efter att det strategiska samerbetet mellan Coop Värmland, som alltså är fristående från övriga Coop, och Ord&Bild inleddes blir det nu publikt. Inför lördagens seriepremiär kombinerar Coop Värmland ett torskerbjudande med reklam för Färjestads match mot Linköping.

– Den 31 augusti bytte Konsum Värmland namn till Coop Värmland. Det kommer att vara bra för både våra kunder och för Coop Värmlands alla butiker som kommer att dra ännu större nytta av Coops centrala kommunikation. Coop Värmland ägs av närmare 160.000 värmlänningar och är en förening som verkligen värnar om värmländsk mat och Värmland i stort. Därför har det varit viktigt för oss att hitta ett sätt att, med Coop-profil och tonläge, fortsatt kunna kommunicera vårt värmländska hjärta, säger Klas Olsson, kommunikationschef på Coop Värmland.

– Det lokala konceptet har uppenbart värmländska förtecken men utan att ”störa" den centrala kommunikationen från Coop. Vi är övertygande om att rätt gjord utbudskommunikation både driver sälj och bygger varumärke. Därför landade kommunikationsstrategin för Coop Värmland i just det, utbudskommunikation med en rejäl touch av Värmland, avslutar Per Andersson, projektledare på Ord&Bild.



Dela sidan: