Dela sidan:

Paul Potts blev världskänd efter att han upptäcktes av det brittiska TV-programmet Britain's Got Talent 2007. I K-Rautas nya kampanj har de byggt ett badrum med optimal akustik helt anpassad efter hans röst.Till sin hjälp har de anlitat akustikern Claes Olsson och musikterapeuten Katarina Lindblad. Resultatet är ett 5,90x4,70 helkaklat badrum med 3,20 i takhöjd och en reflekterande yta på hela 123,3 kvadratmeter.
– Det är möjligt att bygga ett badrum som är helt anpassat efter din egen sångröst och för att bevisa det har vi specialbyggt ett badrum åt en av världens mest kända tenorer – Paul Potts – och låtit honom spela in en operaaria i badrummet. Jag är en av alla dem som gillar att sjunga i duschen och om man ändå ska förnya sitt badrum, varför inte passa på att optimera akustiken?, säger Magnus Jirlow, marknadschef på K-rauta i en kommentar.

Paul Potts berättar att han gillar att sjunga upp sig i just badrummet:
– När jag ska uppträda är badrummet ofta en plats som är trygg för mig att värma upp på, jag hatar att värma upp min röst inför andra människor. Ofta delar man omklädningsrum med andra människor och badrummet är det enda stället där det inte är några andra människor.

Totalt har 12 filmer producerats varav 5 filmer kommer att synas på TV och online. Utöver det har ytterligare filmer producerats för K-rautas sociala medier och egna kanaler. Badrumslåten har även lanserats på Spotify. Byrån som ligger bakom är TBWA.

Arbetsgrupp:
Karolina Åhs, marknadschef K-rauta Sverige
Magnus Jirlow, marknadschef K-rauta Sverige

Arbetsgrupp TBWA Stockholm
André Person, AD
Johannes Ivarsson, copywriter
Ingrid Wallmark Hjerpe, formgivning och original
Ylva Windolf, produktionsledare
Tobias Bergenwall, producent
Sofia Swedenborg, digital producent
Louise Sallander, PR strateg
Cecilia Bauman, projektledare

Produktionsbolag
Standart
Pål Åsberg, exekutiv producent
Marcus Svanberg, regissör
Robert Feniger, producent

Foto
Niklas Nyman, stillbildsfotograf

Mediebyrå
Scream



Dela sidan: