Dela sidan:

Rollen som strategi- och kommunikationsdirektör är nyinrättad för Lidl Sverige. Rollen kommer innfatta rådgivning till ledningsgruppen samt analys och förenkling av arbetsprocesserna. Bella Goldman kommer även koordinera övergripande strategiska projekt och sköta relationen med externa byråer.

– Vi är väldigt stolta över att välkomna Bella till teamet, säger Johannes Fiber, Sverigechef på Lidl. Bella besitter unika kunskaper och erfarenheter från en mängd olika branscher och deras utmaningar. Lärdomar som vi ser är mycket värdefulla och kommer bidra i vår ambition att växa och stärka vår position i Sverige.

Bella Goldman har redan hunnit ansvara för ett nyligen avslutat projekt där Lidl tillsammans med Heidi Klum anordnade sin egen modevecka – Lidl Fashion Week.

– Det känns otroligt roligt att börja på Lidl. Det är ett särskilt spännande varumärke som varje dag utmanar på flera nivåer och min uppgift är bland annat att fördjupa relationerna till våra kunder och ytterligare stärka Lidls varumärke, säger Bella Goldman.Kännedomen om Lidl i Sverige är hög. Nästan en av två handlar idag på Lidl. Men vi behöver göra mer så att fler upptäcker oss och hela vårt sortiment. Med Lidl Fashion Week tror jag att fler kommer få upp ögonen för oss.

Goldman har efter en tid som programledare på 90- och 2000-talet de senaste åren jobbat som kommunikationskonsult.

– Det är ett stort steg för mig att gå in i en anställning, efter så många år som egen konsult. Men jag har länge känt att konsultlivet blivit litet ensamt och letat efter rätt familj att kliva in i. På Lidl har jag hittat den, avslutar hon.



Dela sidan: