Dela sidan:

Från och med nästa års gala står Resumé som arrangör av evenemanget.
– Vi är väldigt glada över detta, säger Pia Grahn, vd på Regi, och fortsätter:
– Samarbetet med Resumé har fungerat bra, bland annat arrangerade vi ett välbesökt seminarium tidigare i år på temat Framtidens Byrå. Nu tar Resumé även över arrangemanget av själva galan då vi hyllar vinnarna i Årets Byrå 2018 och planeringen har redan kört igång.

Resumés chefredaktör Johan Såthe tycker att samarbetet med Regi gör att tidningens bevakning av kommunikationsbranschen blir komplett.
– Vi ser mycket fram emot att ta över Årets Byrå-galan. Resumé prisar sedan många år tillbaka Sveriges Bästa Marknadschefer, och nu får vi också möjlighet att uppmärksamma och hylla det gedigna arbete som utförs på landets byråer.

Samtidigt som Resumé tar över Årets Byrå-galan läggs utmärkelsen Årets Mediebyrå, som Resumé delat ut under Stockholm Media Award, på is.
– Vi är självklart glada över att det nu enbart finns en studie – inte två – för mediebyråerna och att Resumé väljer att stödja vår fullt ut. I och med att Resumé också tar över själva galan, innebär det för Regi att vi nu kan fokusera på att genomföra själva branschstudien och ta fram ännu vassare byråspecifika rapporter än tidigare, säger Pia Grahn.

En nyhet är att det införs en ny kategori, Årets stora kommunikationsbyrå, för multidisciplinära kommunikationsbyråer med en årlig byråintäkt på över 100 miljoner kronor.

Årets Byrå 2018 arrangeras den 21 februari på Münchenbryggeriet i Stockholm. För andra året i rad arrangerar Resumé också ett halvdagsseminarium, riktat till Sveriges kommunikationskonsulter, samma dag som galan.

Årets Byrå lanserades år 2000 och har sedan dess etablerat sig som Sveriges största studie av hur nöjda Sveriges kommunikationsköpare är med sina byråer.


Dela sidan: