Dela sidan:

Cloud Nines avtal med Diös, som är ett av Sveriges största fastighetsbolag, omfattar analys, strategi, design och utveckling gällande digital närvaro och webb.

Målet med den nya sajten är att underlätta för existerande kunder och bidra med leadsgenerering.

– Diös är ett av de mest framåtlutade fastighetsbolagen i Sverige idag. Det vill vi hjälpa till att förmedla genom den nya siten. Att Diös ser till mer än bara de traditionellt hårda värden som normalt tillhör branschen, är tydligt. Fokus ligger på att hjälpa hyresgästernas affär, snarare än att hyra ut lokaler. Vi vill att det även ska reflekteras på webben. Saker som värdegrund, personliga porträtt och spetskunskap är lika viktiga att föra fram som finansiell information, transaktioner och nya projekt. Därför blir den nya siten mycket bredare i sin kommunikation, men samtidigt mer lättnavigerad och tydlig, berättar Johan Cassel, försäljningschef på Cloud Nine.

Cloud Nine kommer även att utföra SEO/SCM-arbete och användaranalys på sajten.

– Vi vill utveckla en helt ny sajt där vi lyfter fram hur vi kan bidra till tillväxt för våra hyresgäster. Det gör vi genom att tydligare förmedla möjligheter och inspirera till lösningar. Vi kommer bland annat att paketera våra tio prioriterade städer och våra projekt som man kommer att kunna följa över tid. Genom den nya siten kommer vi också att kunna bli ännu tydligare i vår finansiella information. Detta är en del i vår strategi kring stadsutveckling, säger Mia Forsgren, kommunikationschef på Diös Fastigheter.


Dela sidan: