Under våren genomgick Stockholm Vatten och Avfall en byråupphandling och nu står det klart att FamiljenPangea blir deras nya huvudbyrå.

– FamiljenPangea hade bra analys och strategiskt resonemang kring målgrupper, budskap och beteendeförändring, säger Agneta Jönsson, kommunikationschef på Stockholm Vatten och Avfall. De kreativa idéerna hade okonventionella lösningar och bra synergieffekter med branschsamarbeten. Nu ser vi fram emot att tillsammans ta fram vår långsiktiga kommunikationsstrategi, samtidigt sätter vi redan nu igång ett arbete med fokus på att förbättra villaägares kunskap om deras matavfall.

Kommunikationsuppdraget delades tidigare av Gullers, Blomquist och Matador.

– Med ett löfte som ”Tillsammans för världens mest hållbara stad” är Stockholm Vatten och Avfall en drömkund för oss, säger Frida Omsén, senior copywriter på FamiljenPangea. Vi har en stolt historia av samarbeten med aktörer som tar plats i samhället och drivs av att förbättra det. Att få jobba med hållbarhetsfrågor i vår snabbt växande miljonstad som vill bli världsbäst passar vår byråprofil perfekt. Att därtill få ta fram strategisk och kreativ kommunikation som påverkar stockholmarnas beteende i deras kök och badrum, det är inte varje dag vi har den briefen på bordet.