Dela sidan:

Efter förra årets uppmärksammade bok "Ord Inuti", där kreatörerna Anna Boberg och Lina Franzon uppfann nya ord för att beskriva vårt känsloliv och belönades med Guldskrift, återvänder TBWA med en ny radiokampanj, "Vad hör du?", för organisationen Mind. Mind har sedan 1931 arbetat för att lyfta frågor kring och uppmärksamma psykisk ohälsa i samhället.

Den nya kampanjen lyfter det faktum att människor som lider av depression eller annan psykisk ohälsa kan tolka in andra innebörder i olika budskap i jämförelse med andra.

För att påvisa effekterna har TBWA låtit artisterna Jonathan Johansson, Magnus Tingsek och Janice göra nya tolkningar av gamla upplyftande klassiker vars budskap i omtolkningarna får en ny innebörd.

Istället för att Berlins tidlösa klassiker "Take my breath away" för tankarna till gränslös kärlek får raderna "If only for today, I am unafraid, take my breath away" en ny, mörkare koppling till att inte längre vilja leva.

Kampanjen kommer att gå i Bauer Medias kanaler, bland annat Mix Megapol, NRJ, Rockklassiker och Vinyl.

TBWA har tidigare tagit fram kampanjen "Vad ser du?", en kampanj med liknande tema, för Mind.

Arbetsgrupp Mind:
Karin Schulz – generalsekreterare

Arbetsgrupp TBWA:
Johannes Ivarsson & Alexander Fredlund – kreatörer
Tobias Bergenwall – producent
Annika Molnár – projektledare
Kalle Widgren – creative director



Dela sidan: