Resumé är nominerat till två priser (hittills, alla kategorier är inte offentliggjorda) i Sveriges Tidskrifters tävling Årets Tidskrift:
• Årets omgörning.
• Årets digitala Tidskrift.

Resumés redaktion arbetar ambitiöst med att producera affärsjournalistik för medie- och kommunikationsbranschen. Vi är den enda branschtidningen som publicerar nyheter och reportage på nätet sju dagar i veckan.

LÄS MER: Här är nomineringarna till Tidskriftspriset

Sajten har ökat vårt antal besökare tydligt de senaste två åren och når nu runt 150 000 unika besökare i veckan. Resumés digitala varumärke för fördjupande journalistik, Resumé Insikt, har även det under 2017 kraftigt ökat antalet prenumeranter. Att Resumés sajt – för andra året i rad – nomineras som en kandidat till att bli Årets Digitala Tidskrift känns mycket roligt – och rättvist.

Vi har under det gånga året också testat nya sätt att arbeta på och nya produkter, bland annat poddar och en framgångsrik satsning på utbildningar, Resumé Akademi, under ledning av Magnus Norrman.

Äras bör de som gör jobbet, att driva en nyhetssajt 365 dagar om året är ett grupparbete: Resumés sajt bemannas av webbchef Fredrik Thambert och reportrarna Andreas Rågsjö Thorell och Thomas Nilsson. Yasmine Winberg och Julia Lundin är redaktörer för Resumé Insikt. Andreas Elgstrand fixar våra fina illustrationer och bilder. Leif Holmkvist, Billy Andersson och Mårten Färlin är regelbundna och uppskattade skribenter på sajten.

Den första januari i år lade vi ner vår gamla nyhetstidning i papper med utgivning varannan vecka. Istället har vi lanserat ett nytt månadsmagasin, med fokus på fördjupning, analys och intervjuer. Läsarna har gett oss höga betyg för den nya riktningen i vår egen läsarundersökning, det är också mycket hedrande att Sveriges Tidskrifters jury tycker att omgöringen av vår tidning tillhör Sveriges bästa.

Jag vill rikta ett särskilt tack till Per Boström, Daniel Låftman och Carl-Johan Nordin på byrån Content Innovation som hjälpt oss att hitta Resumés nya form och tilltal. Resumés redaktionschef Anna-Stina Atterday är den som ser till alla idéer lämna det mentala ritbordet och kommer in i tidningen.

Resumé har enligt en undersökning från Orvesto från våren och sommaren 2017 cirka 40 000 läsare per nummer.

Resumé kommer under hösten att presentera flera nya spännande redaktionella satsningar. Håll utkik i spalterna!

Tack för att du läser Resumé!