Efter 12 år som vd på Garbergs lämnar Joakim Landin över posten till nye vd:n Sedir Ajeenah. Landin kommer framöver att ansvara för hela Garbergskoncernens utveckling. Garbergs har under 2017 startat retailbyrån Open Studio samt skivbolaget Stereo Stereo, ett skivbolag som drivs tillsammans med rapparen Sakarias. Sedan tidigare innefattar koncernen även designbyrån Garbergs_project och Garbergs Malmö.

– Det är en spännande tid för oss på Garbergs creative collective. Vi växer med nya spetskompetenser och affärsområden. Vi har fått fler dörrar mot marknaden och flera projekt där vi arbetar över gränserna och har nytta av varandras kompetenser och kunnande, säger Joakim Landin.

Den nye vd:n, Sedir Ajeenah, kom till byrån för fem år sedan och har sedan dess arbetat som copywriter. Han har även varit partner i byrån. Ajeenah har sedan inträdet i branschen vunnit guld i bland annat Cannes Lions och One Show för sitt arbete med kampanjerna "Los Santos Pride" och Björn Borgs "The Skin Collection".

– Garbergs är inte bara min passion. Det är min familj. Vi har en unik kultur där vi kombinerar hårt jobb och höga ambitioner med mjuka värden. Det finns en bra grund att bygga vidare på. Just nu är vi i ett läge där vi skapat en rad uppmärksammade digitala spetsprojekt samtidigt som vi utvecklar vår planningfunktion för att ännu bättre kunna anlysera konsumentbeteenden och lösa komplicerade strategiska utmaningar, berättar den nyblivne vd:n.

Tidigare i år rekryterades Mehrnaz Bejne från konkurrenten Forsman & Bodenfors, hon kliver nu in i rollen som vice vd.

– Mehrnaz har en gedigen erfarenhet och tung strategisk kompetens. Förutom att vi båda tror på ett mänskligt ledarskap så delar vi tron på kreativitetens kraft som verktyg för både affärs- och samhällsproblem. Det kommer bli ett tätt samarbete där vi tillsammans med 43 fantastiska kollegor ska hitta kreativa lösningar i världsklass, avslutar Sedir Ajeenah.