Dela sidan:

Karin Winther har över tio år i mediebranschen på företag som SVT, Nexiko, Anagram, Veckans Affärer och Svenska Dagbladet i roller som digital chef, digital strateg, kreativ chef, producent och skribent.

Med det digitala konsultbolaget Winther Wonderland vill hon använda sin kunskap för att hjälpa företag och organisationer att ta fram rätt innehåll och sätta smarta, digitala strategier för att nå fram med sitt budskap.

– För att nå igenom bruset måste man på allvar se över hur man skapar rätt typ av innehåll, producerar, paketerar, jobbar med spridning och digital marknadsföring. Det finns otroliga möjligheter för bolag som tar in rätt kompetens för att uppdatera sina arbetsmetoder, säger Karin Winther i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Det gäller att använda plattformarnas teknik på ett smart sätt för att bryta igenom algoritmerna. Vad skulle hända om man vågar tänka tvärtom och anpassa innehållet till hur människors konsumtion faktiskt ser ut idag? Vad händer när vi bakar in faktorer för engagemang och spridning redan från start?

Parallellt med det egna bolagsbyggandet kommer Karin Winther att fortsätta sitt samarbete med produktionsbolaget Nexiko på Filip och Fredriks långfilmsdebut "Tårtgeneralen" med Mikael Persbrandt i huvudrollen, Lars Lerins "Lerins Lärlingar" och Erik Haags och Lotta Lundgrens nya program "Bye Bye Sverige", med flera kommande projekt.

– Nexiko är ett otroligt kreativt bolag med en enorm verkshöjd. Jag känner mig oerhört laddad att fortsätta det här arbetet under eget paraply och fokusera helhjärtat på min digitala spetskompetens. Jag har länge drömt om att frigöra tid till att starta upp egna projekt, göra fler föreläsningar och samarbeta med företag som är beredda att förnya tänk, arbetssätt – och därmed resultat, säger Karin Winther i en kommentar.



Dela sidan: