"the Save me Button" lanserades i augusti och har delats ut till mötesbokare runtom i Stockholm. Tanken är att ett knapptryck ska ge uttråkade mötesdeltagare en chans att få ett avbrott som lyfter stämningen på mötet. Avbrottet kan komma i form av en spontan aktivitet eller att en vagn fylld med bakverk ger mötet en sockerkick.

– Vi ville låta menyn över överraskningarna få vara gränslös, och därför kan ett knapptryck nu leda till nästan vad som helst, förklarar Jessica Castegren, head of marketing & communication på Clarion Hotel.

Idén kommer från Rodolfo och planen är att inom en snar framtid lansera den på Clarions hotel runtom i Norden. Kampanjen är den första Rodolfo producerat för Clarion Hotels sedan de vann pitchen i början av sommaren.

– Det känns otroligt kul att projektet blivit så uppskattat och vi blir alltid löjligt glada när vi får möjligheten att ta fram kommunikativa idéer som inte bara stannar vid en kortlivad kampanj, utan även blir en mer långsiktig insats som adderar ett mervärde till kunderna, säger Adam Lundberg, grundare och projektledare på Rodolfo.