Dela sidan:

Nicklas Norrby har sedan 2006 haft flera chefsroller inom TV4 Gruppens försäljningsorganisation. Men i våras lämnade han bolaget efter att videoalliansen Woo integrerades i Bonnier Broadcasting. Nu har han alltså klart med nytt jobb hos konkurrenten Discovery.
– Vi hälsar Nicklas varmt välkommen till ledningsgruppen och till rollen som försäljningsdirektör för Discovery Networks Sweden. Hans starka digitala transformations- och tillväxtfokus och väldokumenterade skicklighet att utveckla TV-affären på alla plattformar, kommer bli mycket värdefull när vi nu bygger storlek och fortsätter utveckla relation och relevans för både affärspartners och tittare, säger Henriette Zeuchner, vd för Discovery Networks Sweden, i ett pressmeddelande.

Han tillträder sitt nya jobb i november. 
– Vi befinner oss i en spännande tid där högkvalitativt rörligt innehåll aldrig stått starkare. Med Discoverys globala skala och långsiktiga lokala strategiska satsningar på underhållning, digitala plattformar och attraktiva sporträttigheter – inte minst den olympiska era som inleds i februari – tvekade jag inte ett ögonblick på att ta mig an den här fantastiska utmaningen.


Dela sidan: