SAS övergripande strategi handlar om attbli de flitigaste resenärernas favoritbolag. I den nya kampanjen "Travelers Are The Future" talar SAS om resandets roll i våra liv och hur det formar vår syn på världen. Byrån som ligger bakom är Åkestam Holst. 
– Det känns väldigt spännande att få ta detta fantastiska kommunikationskoncept till en nivå där vi tydligt belyser resandets betydelse för individen och världen. Att resa och få nya intryck och förståelse för andra kulturer öppnar för en bättre värld, säger Jenny Näslund, kampanjansvarig på SAS, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att synas över hela Skandinavien i en rad olika medier.
– Ända sedan We are Travelers lanserades har vi kontinuerligt stärkt SAS varumärke. Vi ser fram emot att fortsätta göra skillnad med denna vidareutveckling av konceptet, kommenterar Johan Östlund, client lead på Åkestam Holst.

Arbetsgrupp
Reklambyrå: Åkestam Holst
SAS Lead/Kampanjansvarig: Jenny Näslund
SAS Vice President Brand & Marketing: Didrik Fjeldstad
Produktionsbolag: Giants & Toys
Regissör: Jesper Ganslandt
Post Production: SWISS