Ingo och Lidls samarbete har löpt i sju år, gett flera uppmärksammade kampanjer och internationella priser i synnerhet för "Dill" och "Le Bon". De hyllade initiativen var en del av Lidls tidigare marknadschef Caroline Forsshélls uppdrag att öka kännedomen om Lidl. Hon lämnade sin tjänst i våras för att bli vd på Happy Homes. Hon ersattes av Bella Goldman i den nya rollen som strategi- och kommunikationschef.

Redan i juni 2016 spekulerade Resumé i fall Ingo var på väg ut i pitch då det kom signaler om centralisering och ett mer enhetligt uttryck. Nu rapporterar Dagens Media att livsmedelsdetaljisten byter byråer; både för reklamdelen och pr-delen. Volt blir ny reklambyrå medan JMWGolin tar över pr-uppdraget efter Kreab

– Jag lägger stor tonvikt på den affärsmässiga sidan av kommunikationen. Visst kan man göra coola reklamkoncept, men i slutändan handlar det alltid om vad det man gör får för effekt och om effekten är den önskvärda, säger Bella Goldman till Dagens Media.