Dela sidan:

I reklamfilmerna får tittaren följa ett gäng sportintresserade killar som vill följa sin match utan störande moment. I en av filmerna tacklar Betser-representanten bort en flickvän som anses störa sportupplevelsen. Enligt ett pressmeddelande var målet med kampanjen att försöka göra något som målgruppen kunde skratta åt och känna igen sig i.

– Vi kom till River i våras med en ganska tight time frame och är extremt nöjda med hur lyhörda och snabbfotade de varit under hela processen. För oss var det viktigt att filmerna kändes roliga och lite oväntade. Det är ju mycket bettingreklam som rullar på TV nu och då känns det viktigt att man kommer med något eget, och det tycker jag vi har lyckats med, säger Magnus Alebo, vd på Betsers moderbolag Hero Gaming.

Under hösten kommer nya uttag ur konceptet "We hate boring" att presenteras.

– Medan många bettingbolags fokuserar på livsförändrande storvinster och tjatiga bonusar ville vi komma närmare målgruppen och deras verklighet, typ dyka ner i sportsoffan i bara strumplästen och proppa käften full av grillchips, säger Malin Evrenos och Janna Norberg, kreativt team bakom kampanjen.

Arbetsgrupp River:
Copy: Malin Evrenos
AD: Janna Norberg
CD: Richard Teroni
VD/Kundansvarig: Martin Werner
Projektledare/Produktionsledare: Paulina Björklund
Produktionsbolag Film: Social Club
Regi: Mak och Adi Omanovic
Postproduktion: The Line
Produktionsbolag Radio: Flickorna Larsson 


Dela sidan: