Priset delas ut den 19 oktober i samband med galan Sveriges bästa marknadschefer. Juryn består av en rad internationella branschpersonligheter.

– Kul som tusan att få diskutera så många bra bidrag med både byråfolk, kunder och den allt vanligare mitt-emellan-funktionen som de kreativa inhouse-avdelningarna representerar. Det är i samarbetet mellan dessa som de bästa sakerna händer nuförtiden, när företagens produkter, funktioner och marknadsföring flätas samman, säger Johan Dahlqvist, ECD på B-Reel Stockholm och juryordförande.

B-Reel Innovation Award belönar de kampanjer som byggt värde åt varumärken genom smarta takniska lösningar. Förra året stod försäkringsbolaget If som vinnare för kampanjen "Slow down GPS".

– Det ska bli intressant att höra resonemangen nu när de allra vassaste bidragen ställs mot varandra. Jag tror att det kommer bli rätt jämnt, avslutar Johan Dahlqvist.

De tio nominerade bidragen är:

Berättarministeriet – Läs upp

Bris – Brisbot

Hövding – Give a beep

Ikea – Retail Therapy

Libero – Baby Buzz

Läkerol – Let's talk

Stockholm Pride – Los Santos Pride

SVT – Dold

Trygg-Hansa – Playing with fire

Visit Sweden – Sweden on Airbnb

Juryn består av:

Carlo​ ​Cavallone​ (ECD Partner, 72 & Sunny)
Johan​ ​Dahlqvist​ (ECD, B-Reel Stockholm)
Jeanette​ ​Francke​ ​(Marketing Director, Peak Performance)
Eli​ ​Hoy​ (Director Global Creative Marketing, Netflix)
Andre​ ​Le​ ​Masurier​ (Group Creative Director, Google EMEA)
Edu​ ​Pou​ (ECD, Here Be Dragons)
David​ ​Sandström​ (Marketing Director, Klarna)
Ellen​ ​Sundh​ (Creative Technologist, Veryday)
Charlotte​ ​Sundåker​ (Leadership Consultant, True Colors, tidigare vd Hyper Island) Ricardo​ ​Viramontes​ (Executive Creative Director, Lyft)