I det nya konceptet passar Mariestads i stället på att tipsa om andra njutningskrafter såsom en tripp till Österlen, en motorcykeltur eller varför bana väg för lite vardagsmys med guldkant och införskaffa en Chesterfield-fåtölj. Helt enkelt saker som en livsnjutare sätter högt på agendan.

Kampanjen är en förlängning av Mariestads koncept "Dricks av livsnjutare sedan 1848."

– Mariestads har ett unikt varumärke och det har varit ett fantastiskt projekt att jobba med. Dessutom är ölen jävligt god. Fyllig liksom, säger Daniel Vaccino, copy i arbetsgruppen på Åkestam Holst i ett pressmeddelande.

Centralt i kampanjen är tv, bio och digitala kanaler. I flera av filmerna sätter man tyngdpunkten på Mariestads alkoholfria alternativ.

– Vi ser ett tydligt uppsving för alkoholfritt. Allt fler vill kunna välja en riktigt god öl, men ändå ta bilen hem eller orka upp för att ta en springtur innan jobbet. Mariestads Alkoholfri är en produkt vi är mycket stolta över, säger Mikael Mossvall, produktchef på Mariestads i en kommentar.

Kampanjen går upp på måndag den 16 oktober och kommer att fortsätta rulla under hösten.







Arbetsgrupp:
Kund:
Spendrups/Mariestads
Byrå:
Åkestam Holst NOA
Produktionsbolag:
B-Reel Films
Regissör:
Tom Malmros
Mediabyrå:
Starcom