Dela sidan:

Printannonsering behöver knappast stanna vid en helsida eller ett uppslag. Det finns andra dimensioner än de klassiska formaten, färg exempelvis...

I oktobernumnret av Daily Mail Magazine hade det irländska operatören eir satt färg på magasinet. Sida upp och sida ner har alla punkter, komman, kolon, semikolon och prickar över bokstäver fått blåa och rosa färger. Det skriver Adweek.

Den detaljerade magasinkampanken förklarades också med en helsidesannons i magasinet där budskapet är att eir kan hjälpa dig ta bort "svarta fläckar" i hemmet där mobiltäckningen är svag. 

"På eir gillar vi inte svarta fläckar. Det är därför vi har gjort slut på dem i det här magasinet. Och vi får bort dem i ditt hem och på ditt kontor också genom Wifi-samtal, automatiskt kopplade till till WiFi-nätverk. Så att du kan genomföra samtal även med svag täkning".

Bakom medievalsinnovationen ligger byrån Rotcho.


Dela sidan: