Dela sidan:

Höstens kampanj "This is Peak Performance by" från Peak Performance handlar om aktivitet som livsstil vare sig du är professionell, skidåkare i motionsspåren, golfresenär eller kreatör som gillar äventyrsresor. Istället för att berätta sin historia själva har Peak Performance bett kreativa personer i sitt nätverk att, med sin egen stil och estetik som filter, tolka vad Peak Performance är för dem. För att komma fram till vad varumärkets livsstil handlar om.

– Min tolkning handlar om att vara kreativ när man reser. Att vara kreativ är väldigt abstrakt och ofta svårt att förklara med ord. Därför kändes det naturligt att låta filmen förklara budskapet. Under en vecka i Riksgränsen lät vi känslorna styra skidåkningen och filmningen. Resultatet blev den roligaste och mest kreativa resan på hela året, säger Lucas Stål Madison, skidåkare och en av de utvalda kreatörerna som har fått göra en personlig tolkning av varumärket i en kommentar. 

Andra kreatörer som bidrar med sin tolkning av varumärket är bland annat den danska stylisten Stephanie Gundelach, den norska artisten Unge Ferrari och svenska personlige tränaren och tv-profilen Thomas Skoglund.

Bakom idén ligger Peak Performance inhouseavdelning.



Dela sidan: