Dela sidan:

– Efterfrågan av nativelösningar på olika plattformar ökar snabbt och kräver därför ett eget fokus. Både ur (ett) publicist- och (ett) annonsör(s)perspektiv. Vår ambition är att vara bolaget som är bryggan mellan publicister och annonsörer som utvecklar och anpassar de lösningar som marknaden efterfrågar. Eller det vi förväntar oss att marknaden kommer att efterfråga, säger Matthias Sånemyr, vice vd på Leeads i ett pressmeddelande.

– Vi har sedan tidigare ett samarbete med Leeads och vi har vid flera tillfällen konstaterat att vårt synsätt på affärer och framtidens utmaningar stämmer väl överens, så för Mittmedia är detta ett spännande och naturligt sätt att ta oss an en växande nativemarknad. Det ligger också väl i linje med vår strategi att utveckla den digitala affären i samarbete med flera olika partners." säger Staffan Lönner, företagsmarknadschef på Mittmedia i en kommentar.

Nu har bolaget rekryterat Karolina Hülphers till vd och hon är den som ska driva satsningen framåt. Hon kommer från Telias marknadsavdelning där hon arbetat som head of content & social sedan 2011. Karolina Hülphers hardrivit avdelningar inom digitala medier och creativepaketeringar under sina år i mediebranschen.

– Jag har varit en av pionjärerna kring content, social och native från såväl media-, byrå- samt kundsidan. Den grunden gör att jag har mycket lärdomar att dela med mig av. Att få möjlighet att bygga och driva ett företag med denna tänkta inriktning är givetvis ett drömprojekt för mig! Nu ligger fokus i att rekrytera rätt människor och att skapa ett team där vi tillsammans kommer sätta planen framåt. Och vilket team det kommer att bli! Vi kommer kunna erbjuda en unik paketering av innehåll och spridning där utgångspunkten givetvis är att genom ett engagerande och relevant innehåll få många nöjda kunder och publicister  

Karolina Hülphers tillträder tjänsten i mitten av december. Parallellt rekryteras bland annat head of content och säljresurser.



Dela sidan: