Dela sidan:

Restaurangkonceptet Pinchos etablerades i Göteborg 2012. Två år senare öppnades det upp för franchisetagare. I dag är kedjan en av Sveriges snabbast växande med i snitt två nya restaurangöppningar varje månad.

Förutom att erbjuda gästerna färgglada drinkar och smårätter från världens kök utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första app-restaurang. Bordsbokning, beställning och betalning sker via en egenutvecklad app. Under hösten 2017 påbörjades en internationell etablering med start i Oslo, nu står Danmark och Finland på tur.

– Vårt restaurangkoncept är något helt världsunikt och därför har vi beslutat att säkra vår expansion genom förvärvet av How Do You Do Reklambyrå AB. Det kommer att täcka vårt ökade kommunikationsbehov framöver, speciellt nu när vi expanderar utanför Sveriges gränser, säger Magnus Larsson, vd och etableringsansvarig Pincho Nation AB i ett pressmeddelande.

How Do You Do har länge varit Pinchos helhetsbyrå.

– Vi har varit med sedan starten och sett utvecklingen, från en enda restaurang till framgångsrik kedja. Den internationella etablering som nu ligger framför oss är väldigt spännande, inte minst kommunikationsmässigt, säger Håkan Tiderman, ny marknadschef på Pincho Nation AB i en kommentar.

How Do You Do Reklambyrå AB har idag tre anställda. Förutom Pinchos arbetar de också med kunder som matgrossisten Svensk Cater, Blomsterlandet och Dahls Bageri. Den nya ägaren kommer att driva vidare reklambyrån på samma sätt som tidigare.



Dela sidan: