Dela sidan:

Maria Casino har funnits sedan 2006. Först som en renodlad digital bingohall med främst kvinnor som målgrupp. Med tiden har både målgrupp och utbud breddats och Maria Casino har blivit till ett fullfjädrat onlinekasino. Sverigechefen Katinka Berg prisas nu som Sveriges bästa marknadschef i kategorin Onlinespel om pengar.

Hon lyfter fram kasinots långsiktiga strategi som en framgångsfaktor. Fokus har flyttats från ett inifrån och- uttänk till att anpassa erbjudandet efter vad konsumenterna vill ha. Under året har man också lanserat ett nytt manér i sin reklam och experimenterat med olika annonsformat.

– Vi har exempelvis aktiverat Alex & Sigge vars podd vi sponsrat i ett och ett halvt år. De livepoddade i vårt namn och inför detta hade vi en turnering på sajten där man kunde vinna en vip-resa till Göteborg och Way Out West. Att vara det första bolaget i branschen som sponsrar en podcast är att kliva utanför sin comfort zone. Vårt samarbete med dem ger oss en närhet till lyssnarna och levandegör vårt varumärke, säger Katinka Berg.

Maria Casinos byråer:
Mediebyrå: Tre Kronor.
Reklambyrå: Folket Sthlm.

Övriga nominerade i kategorin:
Jörgen Sparredal, Bet365
Stefan Bladh, Betsson
Jonas Axelsson, Casumo
Louise Nylén, Leo Vegas
Ismail Vali , Nordicbet
Mikael Bogg, Unibet


Dela sidan: