Dela sidan:

Fritidsresor var ett av Sveriges mest kända varumärken och hade förmedlat och arrangerat resor sedan 1961. Men efter att TUI AG och TUI Holding som hade ägt Fritidsresor sedan 15 år tillbaka gick ihop beslutade man 2015 att linjera alla lokala varumärken i koncernen med modervarumärket. I oktober 2016 skulle Fritidsresor, finska Finnmatkat och norsk-danska Startour bli TUI (för den som undrar är TUI en förkortning för Trusted Unique Inspiring).

I mars 2017 hade målen överträffats stort. Exempelvis ökade spontan erinran till 44 procent, 5 procent över målet. 17,4 procent hade TUI top of mind, vilket är nästan dubbelt så mycket som målet på 9 procent. Därför vinner Anna Laestadius pris som Sveiges bästa marknadschef i kategorin researrangörer. 
–Resenärer i dag är kunniga och vill resa oftare. Resorna bygger alltmer på intressen utöver destination. Många vill göra kombinationsresor och förväntar sig ökade valmöjligheter och flexibilitet av oss. Därför kommunicerar vi förutom våra erbjudanden variation beroende på vad du vill göra, vem du är och hur länge du vill vara borta, säger Anna Laestadius.

TUI:s byråer: 
Reklambyrå: Forsman & Bodenfors.
Mediebyrå: Carat.
Digitalbyrå: Precis Digital.

Övriga nominerade i kategorin:
Carina Kinnman, Apollo
Kristoffer Rengfors, Flygresor.se
Robin Eriksson, Momondo
Tomas Josefsson, Resia
Michael Kapil, Ticket
Claes Pellvik, Ving



Dela sidan: