Dela sidan:

2016 var ett omvälvande år på Länsförsäkringar. Ny varumärkesstrategi, nytt visuellt uttryck och nytt reklamkoncept. Alla tre investeringar som vanligtvis tar rätt lång tid på sig innan de ger avkastning.
– Därför är det ju kul att folk tycks uppskatta det vi gör, säger kommunikationsdirektör Fanny Wallér.

Nu utses hon till Sveriges bästa marknadschef i sin kategori. Det nya reklamkonceptet som har tagits fram av Honesty har fått fäste.
– Vi har dubblerat reklamerinran hos unga sedan vi lanserade för ett år sedan och nu ser vi att "top of mind" bland de unga ökar också, säger Fanny Wallér.

Länsförsäkringars byråer:
Reklambyrå: Honesty.
Mediebyrå: Carat och Iprospect.
Pr: JKL.
Produktion: Citrus och OTW.

Övriga nominerade i kategorin: 
Martin Hedensiö, Alecta
Cecilia Rosendahl Lavén, AMF
Lena Strand, Folksam
Caroline Glansén, If Skadeförsäkring
Pino Roscigno, SPP
Emma Brandt Johnsson, Trygg Hansa



Dela sidan: