Dela sidan:

Det har hänt mycket för Netonnet det senaste året. Från augusti 2016 till april i år öppnades arton nya lagershoppar, varav en del var Sibas gamla. I våras fick de en ny marknadschef i form av Ulrika Sohtell som i sin tur valde att plocka in Momentum som ny partner – byrån hon precis hade lämnat för jobbet på Netonnet.

Sedan Ulrika Sohtell klev på som marknadschef har ett omfattande varumärkesarbete pågått. Just nu jobbar marknadsavdelningen med att ta fram en ny kommunikationsplattform och ett nytt kommunikationskoncept, ett slags vidareutveckling på det befintliga, ska sjösättas 2018. Samtidigt ska Netonnet se över den strategiska kommunikationen av lagershoppen och e-handeln.
– Den största utmaningen för oss framöver är att sjösätta det nya konceptet, men också att få kunderna att förstå att vi är det bästa, ärligaste och billigaste alternativet inom hemelektronik, säger Ulrika Sohtell. 

Men redan nu placerar hon sig alltså som etta i kategorin. 

NetOnNets byråer: 
Reklambyrå: Garbergs (Momentum vid årsskiftet).
Mediebyrå: MEC.

Övriga nominerade i kategorin:
Per Sjölin, Audio Video
Johan Järnliden, Elgiganten
Andreas Vennerstrand, Elon
Mats Svensson, Euronics
Mia Lund Hanusek, Media Markt
Anton Nilsson, Webhallen


Dela sidan: