Dela sidan:

Uthållighet och lyhördhet är nyckelord. Ica-Stig är unik som reklamkaraktär och har byggt upp ett reklamkapital utan motstycke. En annan del i den breda kommunikationen är matinspiration med tidningen Buffé som ledande mattidning. Parallellt har marknadsavdelningen jobbat långsiktigt med ett antal teman där man har känt av var marknaden och samhällsutvecklingen är på väg för att kunna följa med och vara relevanta.
– Så vi känner av att vi berör. Ett koncept är det svenska och närproducerade, vilket passar vår modell med fria handlare som skräddarsyr sina lokala sortiment, förklarar Mats Liedholm.

Förra året var det Coops marknadsdirektör Björn Larsson som blev Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin. Nu tar alltså ICA över tätpositionen i Resumés tävling. 

ICA:s byråer
Reklambyrå: King och stor inhousebyrå.
Mediebyrå: IUM.
Pr-byrå: Jung Relations.
Varumärkesbyrå: Silver.
Digital byrå: Dobermann.

Övriga nominerade i kategorin
Pontus Andersson, City Gross
Björn Larsson, Coop
Maria Nobel, Hemköp
Fredrik Marmbrandt, Lidl
Maria Polias, Netto
Patrick Grabenbauer, Willys



Dela sidan: