Dela sidan:

Onlinepizza är ett bolag för hemkörning av restaurangmat med över 1400 anslutna restauranger i Sverige.  Nu gör företaget den största kommersiella satsningen i företagets historia. Sponsorskapet av Melodifestivalen med start i februari sker i en tid där bolaget förra året skeppade ut över 3 miljoner pizzor i hela Sverige. Nu satsar man på att bli Sveriges mest älskade tjänst för hemleverans av mat.

– Vi har precis lanserat ett nytt varumärke där vi vill flytta positionen att köra hem pizza till studenter till att bli en självklar del i familjers vardag. Att sponsra Melodifestivalen passar perfekt för att nå ut i det svenska folkhemmet, säger Philip Eide, marknadschef för Onlinepizza i en kommentar.

Förutom att synas i Melodifestivalturnéns alla sammanhang kommer Onlinepizza att synas i varje stad under veckan och arbeta nära de lokala anslutna restaurangerna.

– Vi är oerhört glada att kunna välkomna Onlinepizza som partner till Melodifestivalturnén. Vi ser fram emot att framgångsrikt samarbeta med Onlinepizza för för att aktivera denna sponsorrättighet som en del av deras strategiska marknadsförings- och kommunikationssatsning, säger Jamie Perry, Project Director Melodifestivalen, Live Nation i en kommentar.

Melodifestivalen 2018
2-3 februari 2018 – Deltävling 1, Löfbergs Arena, Karlstad
9-10 februari 2018 – Deltävling 2, Scandinavium, Göteborg
16-17 februari 2018 – Deltävling 3, Malmö Arena, Malmö
23-24 februari 2018 – Deltävling 4, Fjällräven Center, Örnsköldsvik
2-3 mars 2018 – Andra chansen, Kristianstad Arena, Kristianstad
9-10 mars 2018 – Final, Friends Arena, Stockholm


Dela sidan: