Dela sidan:

Resumé Insikt Debatt är vår nya satsning där branschprofiler möts och diskuterar aktuella och relevanta ämnen. Premiärprogrammet gästas av Amanda Oxell, digital strateg på mediebyrån Wavemaker (fd. Maxus), Splays vd Vigor Sörman och Johan Rikner som leder contentbyrån N365 och viralsajten Newsner. Temat för dagen är "Hur ska företag använda sociala medier?".
– Tidigare har företag kommit och sagt att de vill öka antalet följare på Facebook och Instagram för att nå ut med sina inlägg organiskt. Nu när den organiska räckvidden sakta men säkert nedmonteras spelar inte antalet följare någon roll längre, säger Amanda Oxell i programmet.

Hon får mothugg av Johan Rikner:
– Jag håller inte med om att den organiska räckvidden har försvunnit. Det är en omfördelning som sker. Det är ju inte så att vi ser fler annonser, utan de organiska inläggen finns fortfarande kvar. Redan för tre år sedan sa man att den organiska räckvidden var på väg bort, men för oss ökar den hela tiden.

Splays vd Vigor Sörman håller med om att det är en förändring som sker, men att det i grunden är samma regler som gäller:
– Gör du ett bra innehåll så kommer du igenom.

Programledare är Resumés chefredaktör Johan Såthe

Resumé Insikt Debatt är inspelat och producerat av Twenty Studios. Se hela programmet här:


Dela sidan: