Dela sidan:

Årets ljudbranding, Årets röst och Årets ljudinnovation. Det är kategorierna i den nya tävlingen som avgörs under heldagsseminariet Sound Stockholm den 30 november.
Syftet med Stockholm Sound Award är att uppmärksamma, belöna och stimulera kreativt arbete med ljud.

– Såväl medieinvesteringen som konsumtionen av ljudmedier ökar lavinartat och vi vill lyfta och hylla de som driver och utvecklar ljudkategorin. Vi kan se fantastiska projekt och kampanjer som presenteras av den nya generationens kreatörer och där ljudet får en central roll, säger Staffan Rosell, vd på Bauer Media och ordförande i juryn.

Han fortsätter:

– Vi har valt att lyfta fram tre viktiga komponenter som har bidragit till branschens utveckling. Det handlar mycket om att förstå vikten av att jobba med fler sinnen för att nå fram med sitt budskap. Hörseln är ett av våra starkaste sinnen för att skapa känslor, bilder och minnen och något som många annonsörer och branscher har tagit fasta på.

Bland dem som ska vaska fram de vinnande bidragen återfinns experter från företag som Google, Åkestam Holst, Forsman & Bodenfors, McDonald’s och GroupM. Även Nicke Borg, sångare och gitarrist i Backyard Babies, medverkar i juryn som musikspecialist.

Här är hela juryn:
• Staffan Rosell, juryordförande och vd Bauer Media
• Carl Wåreus, Head of Agency Google
• Daniel Kilgren, kreatör och regissör Flickorna Larsson
• Jenny Kaiser, Business Director Åkestam Holst
• Jenny Ring, Music Supervisor Forsman & Bodenfors
• Johan Såthe, chefredaktör Resumé
• Lisa Palm Danielsson, Senior Marketing Manager McDonald’s Sweden
• Margareta Andersson, ljudarkitekt Lexter Ljuddesign
• Nicke Borg, sångare och gitarrist i Backyard Babies
• Niklas Hedberg, ljudproducent och Business Development Director GroupM

Läs mer om Sound Stockholm och Stockholm Sound Awards här.


Dela sidan: