Dela sidan:

När Locker Room Talk ska få genomslag gör man en bred kampanj sponsrad av grooming-märket Nõberu of Sweden och frontad av Jimmy Durmaz, mittfältare i svenska herrlandslaget i fotboll.

Reklamfilmen börjar med en rad svordomar och tidningsannonsen har rubriken "Jag knullar inte din mamma."

– Vi vet att det är hårda ord men vår ambition är också att ruska om. Kampanjen heter Stoppa skitsnacket eftersom vi arbetar med att förändra hur unga killar pratar med varandra. Men själva snacket är inte slutmålet. Det vi egentligen jobbar med är att bygga jämställdhet genom att ge killarna schyssta värderingar, säger Shanga Aziz, en av grundarna av Locker Room Talk i ett pressmeddelande. 

Byrån bakom kampanjen är Beyond Communication och Nõberu of Sweden skänker 10 kronor per såld Hair & Body Wash till Locker Room Talks arbete. Hos Nõberu of Sweden är man medvetna om att de stötande rubrikerna kan slå fel. Men de anser att risken för anmälningar eller spärrade sociala mediesidor inte kan hindra kampanjen i stort.

– Vi vet att vi riskar vårt varumärke med detta. Men just nu kan ingenting bli mer aktuellt för oss. Vi vill berätta för hela Sverige om Locker Room Talk, säger Iman Khalaf, vd på Nõberu of Sweden i en kommentar.

"Stoppa skitsnacket" startade igår i Stockholms tunnelbana samt sociala medier där filmen fick över 70 000 visningar det första dygnet. Nästa vecka går annonser i King och Café.


Dela sidan: