Dela sidan:

Tidigare i år stod det klart att Schibsted och Omni var redo att utmana den traditionella affärspressen världen över med en ny aggregerande tjänst inriktad på ekonomi. Många titlar inom affärssegmentet är idag låsta bakom betalväggar medan Omni:s nya tjänst kommer att vara kostnadsfri. 

Nu står det klart att Garbergs får uppdraget att lansera appen.

– Teamet på Garbergs har presenterat en djup strategisk förståelse i kombination med starka idéer. De har visat en tydlig förståelse för vår kärna och affär, säger Markus Gustafsson, vd på Omni.

I september fick techsajten Breakit:s chefredaktör Stefan Lundell testa appen och beskrev den då som en "DI-dödare".

"Trots att jag är en extremkonsument av ekonominyheter känns det allt mindre värt för mig att hosta upp de dryga 7000 spänn som det numera kostar att prenumerera på Dagens Industri (eller knappa 5000 spänn för en digital dito). Särskilt när jag nu i det närmaste i realtid kan få samma nyheter gratis via Omni Ekonomi.", skrev Lundell.

Omni Ekonomi kommer att fungera precis som Omni:s vanliga tjänst med sammanfattningar av artiklar men rikta in sig på ekonomiska frågor.

– Omni Ekonomi är en app som bryter ny mark i hur affärsläsare konsumerar nyheter. Vi är otroligt entusiastiska över att få presentera den för marknaden, säger Sedir Ajeenah, vd på Garbergs.

Kampanjen kommer att lanseras om en månad och visas utomhus, på helsidesannonser samt i digitala kanaler.


Dela sidan: