Dela sidan:

Åhlés prisade marknadschef Lina Söderqvist är på väg att lämna kedjan till förmån för vd-jobbet på Departments & Stores, vilket Resumé skrev om förra veckan. Men nu presenterar hon sin sista (?) kampanj inför Fars dag på söndag. 

– Vi ser ofta mammalediga i våra varuhus, men det är sämre med papporna. Under hela veckan inför Fars dag välkomnar vi därför alla pappor och pappalediga lite extra till oss på Åhléns City i Stockholm. Vi vill lyfta fram pappor som idag är föräldralediga och inspirera fler pappor att göra det valett, säger hon i ett pressmeddelande.

I den nya reklamfilmen möter vi tre pappor som berättar om fördelarna med att vara föräldraledig. 

– När jag kommer gående med min vagn och mina barn får jag ofta positiva kommentarer och leenden från folk på stan. Den typen av pepp tror jag inte att kvinnor får i samma utsträckning. Men de skulle nog behöva den minst lika mycket, säger Joel, pappa till Colette som medverkar i kampanjfilmen.


Dela sidan: