Dela sidan:

I uppdraget ingår att försöka öka och föryngra Motormännens medlemsskara genom Motormännens medlemstidning Motor Sverige, en tidning som nu också ska få en starkare digital närvaro.

Uppdraget har tidigare tillhört OTW. Det innebär det andra kundtappet inom kort tid för OTW som nyligen även blev av med ICA.

– De har gett oss en fantastisk utmaning där vi både ska förändra det befintliga magasinet och skapa engagerande innehåll för deras sociala kanaler, säger Andreas Leijon, vd på Content Innovation.

Motor Sverige har en upplaga på 110 000 exemplar. Motormännen har som målsättning att öka sitt medlemsantal med 20 procent de närmsta åren.

– Bilägandet och upplevelserna med din bil är något lustfyllt och som berör hela familjen och hela din vardag. Det kommer nya Motor bli bättre på att spegla. Och självklart är miljöaspekten en huvudfråga för både varumärket Motor och Motormännen i stort, fortsätter Andreas Leijon.

– Ci visade stor förståelse för vår vision. De har också visat stort engagemang som vi tror kommer att ge tidningen ett lyft, säger Helené Lilja, kommunikationschef på Motormännen.

Ny chefredaktör för Motor Sverige är Erik Trulsson, närmast från tidningen Auto Motor&Sport.

Content Innovation har sedan tidigare kunder som Visit Sweden, Svenska Spel, Norrlands Guld och Skogsindustrierna.


Dela sidan: