Dela sidan:

Nya siffror från marknadsundersökningsföretaget Technavio visar att content marketing-marknaden kommer att växa kraftigt de närmsta åren. Mellan 2016 och 2021 beräknas marknaden öka från 195 till 412 miljarder dollar.

De främsta drivkrafterna bakom tillväxten är enligt Technavio det ökade fokuset på att bygga varumärkeskännedom, lägre kostnader i jämförelse med traditionell marknadsföring och en högre konverteringsgrad.

– Effektiviteten för traditionell marknadsföring minskar varje dag som går. Företag måste anpassa sig till de senaste marknadsföringstrenderna för att stärka sina verksamheter och kundbaser. Content marketing är en strategi som fokuserar på att skapa och dela värdefullt, enhetligt och relevant innehåll för att attrahera nya och behålla tidigare kunder. Det är det mest ekonomiska och effektiva sättet att bygga varumärkeskännedom bland kunder, berättar Ujiwal Doshi, analytiker på Technavio, för The Drum.

Technavio är världsledande inom teknologi-, marknads och trendundersökningar.


Dela sidan: