Dela sidan:

Den 30 oktober rekryterade APSIS, ett svenskt bolag specialiserade på datadriven marknadsföring, Pelle Rosell som ny marknadschef. Nu står det klart att man gjort ytterligare en nyckelrekrytering i Alfred Gerum som blir ny produktchef.

Gerum kommer närmast från det amerikanska mjukvarubolaget Infor där han också var produktchef, Infor har en omsättning på tre miljarder dollar och 16 000 anställda.

– Det är härligt att vara tillbaka i Malmö efter många års pendlande till New York. Jag är otroligt imponerad över hur APSIS investerar i lösningar, kunder och personal. Det ger oss muskler att utveckla en stark plattform för modern marknadsföring och försäljning, säger Alfred Gerum.

– Alfreds kunnande är ovärderligt när APSIS nu utvecklar den moderna marknadsavdelningens nya verktygslåda. Unga kreatörer och säljare har inte tålamod med svårarbetade system och kräver snabba leveranser av högkvalificerade leads och e-handel i väldefinierade och automatiska processer, säger APSIS grundare Anders Frankel om rekryteringen.


Dela sidan: