Dela sidan:

I uppdraget ingår att rikta in Gores varumärke GORE-TEX mot en "kultur av innovation". Reklambyrån ska även hjälpa Gore att hitta nya varumärkespartners och återförsäljare.

– Konsumentbeteendet förändras snabbt. Det beror delvis på att konsumenten har nya sätt att förhålla sig till varumärken och återförsäljare i den digital värld som ständigt utvecklas. Men det beror också på att yngre konsumenter har en mycket annorlunda syn på de varumärken de väljer, berättar Achim Ewers zum Rode, global brand and consumer strategy leader för Gore Fabrics Division.

Samarbetet med AKQA kommer efter att Gore de senaste åren gjort en varumärkesöversyn med målet att hitta en modernare varumärkesstrategi för GORE-TEX.

– AKQA har samma värderingar och åsikter som GORE-TEX-varumärket står för, och vi drivs av en ständig jakt på innovation och snabb utveckling. Vi ser fram emot att bli en del av GORE-TEX historia, att få hjälpa till att ytterligare öka dess anseende och stärka varumärket välrden över, berättar James Scott, general manager för AKQA.


Dela sidan: