Dela sidan:

Under sommaren kunde svenska kreatörer yngre än 30 år anmäla sitt intresse till KOMM om att representera Sverige när tävlingen Eurobest Young Creatives går av staplen den 28-30 november. Nu har KOMM gjort sitt val.

Valet föll på Nina Friman & Therése Bohlén-Kinn från Welcom och Didrik Persson & Katarina Sand från Wenderfalck. Båda kreatörsteamen var i somras med i Cannes Young Lions. Friman och Bohlén-Kinn för printkampanjen "Syns du inte finns du inte – Djurskyddet Sverige 2017" och Persson och Sand i pr-kampanj "Finkatter".

– Först Cannes och nu det här! Vi når två av våra mål inom loppet av ett halvår. Det känns fantastiskt bra så klart. Denna gången är vi dock inte nöjda med att bara tävla – vi vill ju ta hem det här, säger Nina Friman och Therése Bohlén-Kinn i en kommentar.

I tävlingen Eurobest Young Creatives har de tävlande 48 timmar på sig att ta fram en integrerad kampanj för en ideell organisation utifrån en given brief. Vinnarna prisas samtidigt som de övriga Eurobestpriserna delas ut den 30 november i London.



Dela sidan: